O suta de grame de pepene verde conţine 30 de calorii, 1 gram de fibre, 10 grame de zahăr, 1 gram de proteine, vitamina A, C, E, D, niacină, tiamină, vitamina B6, B12, acid pantotenic şi numeroase minerale precum fierul, calciul, magneziul, manganul, potasiul, fosforul, zincul, seleniul etc.
Conţinutul extrem de scăzut de grăsimi şi colesterol şi nivelul crescut de antioxidanţi (licopenul) din pepene face din acest fruct un aliat în lupta cu radicalii liberi, protejând vasele de sânge şi împiedicând îngroşarea pereţilor arteriali.
Pepenele verde conţine de asemenea si citrulină, pe care o gasim îndeosebi în coajă, un aminoacid care are rolul de a relaxa şi a dilata vasele de sânge, reducând în acest mod stresul oxidativ.
Acesti antioxidanţi, împreună cu vitaminele din pepene joacă un rol important în prevenirea numeroaselor tipuri de cancer, printre care cancerul de sân, colorectal, de prostată, de plămâni sau cel de col uterin.
Pepenele joacă un rol la fel de important şi in tratarea diferitor infecţii ale organsimului, printre care se numără şi inflamaţiile articulaţiilor. Astfel, consumul de pepene ajută la ameliorarea durerilor provocate de osteoartită şi permite o mai mare flexibilitate a membrelor.
Conţinutul crescut de potasiu din pepenele verde este extrem de benefic în prevenirea formării pietrelor la rinichi şi dizolvarea acestora prin reducerea concentraţiei de acid uric din sânge, iar apa, în concentraţie de peste 92% are proprietăţi diuretice, transformand acest fruct intr-un ajutor în procesul de detoxifiere şi slăbire.
Sucul de pepene rosu are efecte extraordinare cand este consumat dupa o sedinta epuizanta de exercitii fizice. Cei care au baut 450 de grame de suc inainte de un program de activitate fizica intensa au avut mai putine crampe musculare si un ritm cardiac mai scazut pe timpul zilei.
Proprietatile sale hidratante, il fac cel mai bun aliat pe timp de vara. Deoarece deshidratarea, chiar si in forme usoare, cauzeaza dureri de cap, probleme de concentrare, oboseala si nervozitate, pepenele rosu trebuie adaugat la dieta zilnica din aceasta perioada.

Book an appointment with Body Time using SetMore

By | 2016-11-30T22:05:11+00:00 July 7th, 2015|Nutriție|0 Comments
INSCRIE-TE ACUM