La ce sunt buni carbohidrații?

Când mâncăm carbohidrați rafinați, aceștia sunt digerați rapid și sunt abosrbiti apoi rapid în sânge sub formă de glucoză.

Glucoză este formă pură de energie care este folosită de mușchi și celule. Întrebarea care se pune este dacă nu cumva aveți o cantitate prea mare stocată în celulele adipoase. Cea mai bună metodă de a preveni acest lucru este să evitați să consumați carbohidrații rafinați.

Alegeți bogăția naturală și puterea nutritivă a cerealelor integrale. Ele va aduc energie și va mențin siluetă.

Carbohidrații complecși sunt cei mai recomandați in alimentație, deoarece, deși se descompun mai greu in organism, asigura o cantitate mai mare de energie. Aceștia pot fi regasiti cu succes in cerealele integrale precum orzul, hrișcă sau ovazul, dar și fructele și legumele cu un conținut bogat in amidon: fasolea, lintea și mazarea. Acest tip de carbohidrați sunt asimilați mai lent de organism, asigurand un aport energetic constant și pe o perioada mai lunga de timp. Mai mult, aceștia sunt și o sursa importanta de fibre, ajutand la menținerea greutatii corporale, eliminarea toxinelor și scaderea nivelului de colesterol.

Carbohidrați buni:

– Cerealele integrale
– Pâinea integrală
– Fructele
– Legumele
– Orezul brun
– Turtele și biscuiții de ovăz
– Orzul
– Fasolea
– Lintea
– Cartofii

Carbohidrați răi:

– Cerealele rafinate
– Pâinea albă
– Gogoșile
– Biscuiții
– Prăjiturile
– Băuturile acidulate
– Crispurile
– Chipsurile
– Paștele făinoase
– Siropurile din dulceață

By | 2015-12-27T16:33:53+00:00 July 31st, 2015|Nutriție|0 Comments
INSCRIE-TE ACUM